Datum: 25 september 2015
Tid: 13-16
Plats: G-salen
Titel: Tecken av betydelse. En studie av dialog i ett multimodalt, teckenspråkigt tvåspråkigt NO-klassrum.
Forskarutbildningsämne: Naturvetenskapsämnenas didaktik
Opponent: Professor Anders Jacobsson, Fakulteten för lärande och samhälle, Malmö Högskola
Handledare: Docent Bengt-Olov Molander, Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik, Stockholms universitet och professor Inger Lindberg, Institutionen för språkdidaktik, Stockholms universitet.
Betygsnämnd: Professor Roger Säljö, Institutionen för pedagoik, kommunikation och lärande, Göteborgs universitet, professor Åsa Wedin, Akademin Humaniora och Medier, Högskolan Dalarna, docent Carl-Johan Rundgren, Institutionen för matematikämnets och naturvetensämnenas didaktik, Stockholms universitet.
Reservledamot: professor Monica Axelsson, Institutionen för språkämnenas didaktik, Stockholms universitet.
- Sammanfattning avhandling och pdf-fil för nedladdning
- Pressmeddelande: Att lära naturvetenskap på teckenspråk
Läs mer om Tecken av betydelse