Uppskattad studieresa till Lissabon

Nu har vår nuvarande Executive MBA-grupp varit med om den uppskattade studieresan till Lissabon som är en del av Executive MBA-programmet. Veckans program genomförs i samarbete mellan Företagsekonomiska institutionen, NOVA School of Business and Economics och Svensk-Portugisiska Handelskammaren.

Executive MBA-deltagare
Executive MBA-deltagare, representanter för Sveriges ambassad samt Business Sweden på trappan utanför Nova School of Business and Economics. Foto: Privat

Ett särskilt tack till Sveriges ambassadör i Portugal, Elisabeth Eklund, och förstesekreterare Lisa Qvarfordt, för deras mycket vänliga välkomnande och introduktion till Portugal.
Tack även till representanter från Business Sweden, och våra partners vid Svensk-Portugisiska Handelskammaren (Câmara de Comércio Luso-Sueca) för deras insatser kring att organisera och leverera en minnesvärd vecka med företagsbesök och nätverksevenemang.

Networking event
Networking event i samarbete med svensk-portugisiska handelskammaren där Bernardo Caldas delade med sig av sina kunskaper kring utmaningar vid utveckling av Artificell intelligens. Foto: Privat

Vi tackar de organisationer som generöst öppnat sina dörrar och delat erfarenheter med oss under veckan. Gruppen fick möjlighet att besöka Diaverum, Essity, SEAentia-projektet i Peniche samt höra presentationer även från Ericsson och Anticimex Portugal.
Veckan avslutades med ett spännande besök på Sítio Co-working space Fintech house där flera start-ups delade sina erfarenheter: Bland annat det svenska företaget Queenslab som öppnat ett kontor i Lissabon.

Vi vill också tacka vårt partneruniversitet, Nova School of Business and Economics, och deras Executive Education team för ännu en fantastisk akademisk del av programmet.

Läs mer om Nova School of Business and Economics