Ekonomernas Dagar

Den 14-15 november arrangerade Föreningen Ekonomerna karriärmässan Ekonomernas Dagar vid hörsalen på plan 2, mellan hus 2 och hus 4 på Campus Albano.

Totalt deltog 31 olika företag, organisationer och myndigheter på mässan och studenterna på fick möjlighet att ställa frågor till framtida arbetsgivare. I grupprummen fick studenterna också chansen till att ha kontaktsamtal på tu man hand med relevanta representanter från olika företag i syftet att prata om framtida jobbmöjligheter.

På onsdagen arrangerades en paneldiskussion ”Navigation the job market” i hörsal 6 som handlade om dagens arbetsmarknad och hur man navigerar den.

”Vi är nöjda med att vara här i år, det har fungerat bättre i år och vi har fått kontakt med många studenter. Det känns bra” säger en av utställarna.

För första gången på ett par år arrangerades mässan igen över två dagar istället för en dag, detta blev otroligt lyckat då fler studenter fick möjligheten att besöka Ekonomernas Dagar.

Beatrice Barna, projektledare och Sophie Fotiadis, marknadsansvarig
Beatrice Barna, projektledare och Sophie Fotiadis, marknadsansvarig.

- "Vi har fått fin feedback från både studenter och företag så vi är väldigt nöjda med att vi lyckats skapa möjligheter till networking och värdefulla interaktioner för båda parter där studenterna får en bättre inblick i vad för möjligheter det finns för dem efter universitetet" säger Beatrice Barna som är projektledare för Ekonomernas Dagar.

Läs mer om Ekonomernas Dagar