Forskning om kvinnors företagande

I det senaste numret av tidskriften Organisation & Samhälle med temat Genus och entreprenörskap ges en sammanfattning och inblick i 10 års forskning om genus och entreprenörskap.

Artiklarna i temanumret visar på olika sätt de utmaningar som kvinnligt företagande står inför idag, bl. a. hur olika samhällsstrukturer spelar stor roll. Temanumret belyser även de digitala rummen för kvinnors företagande.

I temanumret Genus och entreprenörskap deltar professor Karin Berglund som gästredaktör tillsammans med övriga medlemmar i forskargruppen EMBLA - Helene Ahl (Jönköpings universitet), Malin Tillmar (Linnéuniversitetet) och Katarina Pettersson (Sveriges lantbruksuniversitet). Dears artikel heter Genusperspektiv på entreprenörskap, från kvinnors företagande till feministisk aktivism.

Läs artikeln Genusperspektiv på entreprenörskap, från kvinnors företagande till feministisk aktivism i Organisation & Samhälle