Stockholm Business School deltog på Järvaveckan den 29 maj

Det var totalt 8 representanter från Stockholm Business School som var närvarande i Stockholms universitets tält under Järvaveckan. Det var både studenter, lärare och studievägledare som deltog.

- Vi var både tillgängliga i Stockholms universitetstält och gick även runt på området och berättade om universitetet i syfte att locka presumtiva studenter från olika bakgrund att söka sig till oss berättar bitr. studierektor Meri Mirsoyan.

Studentrepresentanter
Studentrepresentanter från Föreningen Ekonomerna och lektor Lovisa Näslund. Foto: Privat

Studenter från Föreningen Ekonomerna arrangerade Ärtpåskastning som lockade många ungdomar till tältet. Studievägledarna hade en frågestund i tältet som var välbesökt.

Ärtpåsekastning
Ärtpåsekastning blev ett populärt inslag som lockade till samtal om våra utbildningar. Foto: Privat

Det var väldigt roligt och givande att få träffa presumtiva studenter som vi annars inte kommer i kontakt med fortsätter Meri.

Allt som allt gjorde vi en bra insats för att verka för breddad rekrytering!

Studievägledarna Anna Lönnberg och Malin Thunholm tillsammans med bitr studierektor Meri Mirsoyan och utbildningsledare Anna Nyberg från Samhällsvetenskapliga fakulteten. Foto: Privat

Läs mer om Stockholms universitets deltagande på Järvaveckan