Stockholm Business School firar avgångsstudenter

Fredagen den 2 juni firade Stockholm Business School alla studenter som tagit examen under läsåret 2022/2023.

Restaurang Proviant i hus 2 på Campus Albano fylldes med glada och festklädda studenter. Även lärare och annan personal var med och firade studenternas examen.

Andreas Sundström håller tal och tackar alla avgående studenter.
Andreas Sundström, biträdande prefekt, håller tal och tackar alla avgående studenter.

Minglet inleddes med studentsång från scenen och allsång av avslutningsklassikern Idas sommarvisa. Andreas Sundström, biträdande prefekt, höll ett tal där han tackade studenterna för deras tid på Stockholm Business School och önskade lycka till för framtiden. Han hänvisade till institutions vision och mission och att studenterna nu genom sin utbildning är redo att möta lokala och globala utmaningar i samhället och bidra till en hållbar framtid.

Florence Cummings, Föreningen Ekonomernas avgående ordförande.

Föreningen Ekonomernas avgående ordförande Florence Cummings höll tal till alla studenter och blev avtackad av institutionens studievägledare och prefekt.

Avtackning av Florence Cummings.

Föreningen Ekonomerna delade också ut årets Ballerina-priset som i år tilldelades professor Bino Catasus.

Professor Bino Catasus tar emot Ballerina-priset.
Professor Bino Catasus tar emot årets Ballerina-priset.

Priset delas ut i två kategorier Tutor of the year och Best teaching adaption varje år. Studenter vid institutionen har röstat fram den bästa lärare genom Föreningen Ekonomerna sociala mediekanaler. Det är fjärde gången Bino Catasus tar emot Ballerina-priset.

Sist på programmet bjöd lärare och studievägledare från institutionen på sång från scenen, en rapsodi av flera kända låtar.