Stockholm Business School har fått gemensam ackreditering från AMBA & BGA

Stockholm Business School har officiellt fått en gemensam ackreditering från Association of MBAs (AMBA) och Business Graduates Association (BGA), två av världens ledande ackrediteringsorganisationer för högre utbildning inom företagsekonomi.

AMBA och BGA är båda globalt erkända inom ackreditering av internationella business schools. Ackrediteringen tilldelades efter en grundlig utvärderingsprocess som genomförs av en panel med seniora akademiker inom företagsekonomi från hela världen.

Panelen berömde Stockholm Business School för dess engagemang för att stötta studenternas utveckling. Panelen nämnde också att institutionen finns nya lokaler som erbjuder en mängd olika lärmiljöer av utmärkt kvalitet. Slutligen konstaterade panelen att det finns goda förbindelser med arbetsgivare.

- "Vi är glada att återigen få AMBA-ackreditering för vårt Executive MBA-program och en BGA-ackreditering för vår övriga utbildningsverksamhet på grundnivå. Dessa utmärkelser visar att Stockholm Business School lever upp till en hög kvalitetsstandard i våra utbildningar. Vi är mycket tacksamma för den vägledning och stöd vi fått under hela processen från AMBA & BGA" säger Fredrik Nordin, Prefekt vid Stockholm Business School.

I och med AMBA-ackrediteringen, bjuds alla nuvarande studenter och alumner från Executive MBA-programmet att gå med i AMBAs globala medlemsnätverk, som omfattar cirka 70 000 studenter och alumner från över 150 länderm. Alla studenter och alumner från Stockholm Business Schools utbildningar på grundnivå bjuds in att gå med i BGA individuella medlemsnätverk. Båda organisationerna kan ge studenter och alumner en stark gemenskap genom exklusiva evenemang och nätverk som verkar som en kraft för det goda inom ledarskap och praktik.

Om AMBA och BGA

AMBA & BGA-ackreditering är internationell i omfattning och räckvidd, och organisationen arbetar med seniora akademiker vid topputbildningsinstitutioner runt om i världen, för att kontinuerligt uppdatera ackrediteringskriterier och upprätthålla en unik, djupgående och detaljerad metod.

AMBA & BGA anser att ackrediterade institutioner och skolor ska hålla högsta standard och spegla föränderliga trender och innovationer inom post-graduate managementutbildning. Därför återspeglar ackrediteringsprocessen detta engagemang för att främja innovation och utmanar affärsskolor att kontinuerligt prestera på högsta nivå.

- "Jag är glad att Stockholm Business School välkomnas in i både AMBA- och BGA-familjen. Stockholm Business School var redan ackrediterad av AMBA, nu visar SBS genom att gå med i BGA sitt engagemang för att gå med i ett nätverk som strävar efter att skapa excellens inom managementutbildning för samhällets bästa." säger Andrew Main Wilson, Chief Executive, AMBA & BGA.

Läs mer om AMBA och BGA