Stockholm Business School välkomnar nya studenter

På höstterminens första dag, den 28 augusti, hälsade Stockholm Business School över 1000 nya studenter välkomna i Aula Magna.

Alla nyantagna studenter blev inbjudan till välkomstinformationen som inleddes med ett välkomsttal av prefekt Fredrik Nordin.

Prefekt Fredrik Nordin välkomnar alla nya studenter.

Studierektor Susanne Weinberg gav information om akademiska studier och vad det innebär att plugga på universitet. Hon presenterade bl a SBS Uppförandekod, hon berättade också om tentor, betygsystem, examen, hur viktigt det är att undvika plagiat och fusk.

Studierektor Susanne Weinberg informerar om akademiska studier.

Studievägledarna Anna Lönnberg, Malin Thunholm, Linda Kjellman och Charlott Lindén Ahmad berättade om studieteknik och vad det finns för resurser för studenter på universitetet som Studie- och språkverkstan och Studenthälsan. Christian Todoran som är internationell koordinator berättade om möjligheterna för internationella utbytesstudier.

Studieväglerarna på SBS berättade om olika stöd för studenter.

Sist presenterade Föreningen Ekonomerna sin studentverksamhet och Fadderiet sprang in på scenen. Fadderiet är Föreningens Ekonomernas 6 veckor långa mottagningsprogram där alla nya studenter får en fadder.

Föreningen Ekonomerna
Fadderiet presenterar sig - alla nya studenter får en fadder.

Se hela presentationen för Välkomstinformationen den 28 augusti (10573 Kb)

Bra länkar

SBS Uppförandekod