Stort intresse för SBS internationella program

Flera av SBS internationella program ligger i topp bland SUs mest sökta internationella utbildningar inför höstterminen 2023.

Kandidatprogrammet i internationell företagsekonomi och politik med 1781 sökande ligger etta på listan över mest sökta program och kurser på Stockholms universitet och Kandidatprogrammet i företagsekonomi, etik och hållbarhet med 1337 sökande ligger tvåa.

Jämfört med sökanden till föregående år, HT 2022, är det en ökning med 31% av sökande i år till dessa båda kandidatprogram.

Masterprogrammet i bank och finans med 884 sökande ligger på fjärde plats bland de mest sökta masterprogrammen på Stockholms universitet. Även övriga masterprogram på SBS har många sökande till höstterminen 2023. Det totala antalet sökande till masterprogrammen är 35% högre än förra året.

Antal sökande till masterprogrammen HT 23

Masterprogram i bank och finans/finansiell ekonomi, 884
Masterprogram i marknadsföring, 849
Masterprogram i redovisning och ekonomistyrning, 705