Forskningsprojekt FISS-konferens om social trygghet: akuta utmaningar, policysvar, effekter, och hållbarhet

FISS-konferensen ’Social trygghet: akuta utmaningar, policysvar, effekter, och hållbarhet’ är en internationell forskarkonferens som kommer att hållas i Sigtuna, 12-14 juni 2023.

Folksamling vid ett övergångsställe
Foto: Unsplash

Konferensen ger möjlighet för forskare att diskutera olika akuta socialpolitiska utmaningar såsom hastigt uppkomna obalanser i skatteintäkter och en kraftigt stigande inflation, liksom tillfälle att dela erfarenheter och forskningsresultat från hela värden. Konferensen är tvärvetenskaplig och uppdelad i olika sessioner som belyser mer avgränsade socialpolitiska teman. Därutöver anordnas större anföranden. Inskickade konferensbidrag kvalitetssäkras och accepterade bidrag kommer att finnas tillgängliga för nedladdning via internet. Vi räknar med ungefär 80 deltagare, varav många är utländska forskare.

Konferensen arrangeras av Institutet för social forskning vid Stockholms universitet och i samarbete med the Foundation for International Studies of Social Security (FISS). Det bästa konferenspapperet kommer att publiceras i Journal of Poverty and Social Justice.

Projektmedlemmar

Projektansvariga