Historiska föreningen vid SU välkomnar nya medlemmar!

Sedan 2023 finns studentföreningen för alla SU-studenter som älskar historia.

Hösten 2023 grundades studentföreningen Historiska Föreningen vid SU i syfte att föra samman SU-studenter som
älskar historia. Föreningen anordnar regelbundet aktiviteter för medlemmarna, allt från museibesök,  brännbollsturnering och tentaöl.

– För oss är det viktigaste att alla ska känna sig välkomna och få möjligheten att träffa nya vänner, säger Alexander Galiamoutsas, ordförande och initiativtagare till föreningen.

Denna hösttermin anordnar föreningen för första gången en "mini-inspark" för nya historiestudenter. Wilma Källvik, som planerar föreningens event, berättar att insparken kommer att innebära välkomstmingel med fika och senare även brännboll och pizza.

– Vi är även i kontakt med museum och ska försöka få till åtminstone en guidad museumtur denna termin. Sedan har så såklart ett flertal tentaöl planerade som blivit lite av vårt signaturevent!

För den som är intresserad av föreningen är ansökningsprocessen enkel - gå med i föreningens facebookgrupp. Länkar och kontaktinformation finns på Historiska föreningen vid SU:s sida på Stockholms Universitets Studentkårs webbsidor: www.sus.se/studentforeningarna/historiska-foreningen.

Logotyp Historiska föreningen
Historiska föreningen vid Stockholms universitets logotyp.