Sökes: Amanuens

Anställningen omfattar 50 % av heltid och är tidsbegränsad till sex månader, med möjlighet till förlängning. Sista ansökningsdag: 2024-08-11.

Arbetsuppgifter

Foto: StockSnap / Pixabay

Vi söker en amanuens som kan ge administrativt stöd, främst inom grundutbildning på grundnivå. Du kommer att vara stöd i huvudsak för följande arbetsuppgifter:

• Administration av institutionens utbildningar på grundnivå, inklusive antagning och registrering.
  • Bokning av undervisningslokaler.
  • Administration av lärplattformen (Athena).
  • Distribution av information till studentgrupper, exempelvis vid upprop och introduktioner.
  • Information till presumtiva och befintliga studenter.
  • Arkivering av studieadministrativt material.

Ytterligare administrativa arbetsuppgifter kan förekomma.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är antagen till utbildning på grund- eller avancerad nivå och behärskar svenska och engelska väl. Du har god social kompetens och väl utvecklad samarbetsförmåga, men även förmågan att självständigt strukturera, planera och genomföra såväl rutinartade som mer komplicerade arbetsuppgifter. Du är flexibel, lösningsorienterad och har ett stort intresse av att arbeta med frågor som rör administration i relation till utbildning och forskning.

Bedömningsgrunderna utgörs av en sammanvägning av de olika kvalifikationerna. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Länk till annonsen på Stockholms universitets webbplats