Sökes: Noggrann, strukturerad och självgående ekonomihandläggare

Nu söker institutionen en ekonomihandläggare på deltid 80% (tidsbegränsad anställning). Sista ansökningsdag: 4 juli 2024.

Arbetsuppgifter

Foto: Ingmarie Andersson

Vi söker en ekonomihandläggare som är noggrann, strukturerad och självgående.

Som ekonomihandläggare arbetar du med en stor bredd av ekonomirelaterade arbetsuppgifter. Du är en del av den administrativa avdelningen på institutionen och har som uppdrag att ge ett kompetent stöd till verksamheten. Arbetsuppgifterna är varierande och du jobbar självständigt och i tätt samarbete med övriga kollegor.

Anställningen har ett huvudområde som berör ekonomi samt övrig administration på institutionen. De huvudsakliga arbetsuppgifterna inkluderar:

• löpande bokföring
  • leverantörs- och kundreskontra
  • bistå forskare med budgetplanering vid ansökningar av extern finansiering
  • bokslutsarbete, månads- och tertialsbokslut
  • koordinera inköp, genomföra direkta upphandlingar tillsammans med forskare
  • övrig administration såsom att beställa datorer från IT-avdelningen till medarbetare
  • aktivt delta i Stockholms universitets ekonominätverk.

Andra arbetsuppgifter inom administration kan förekomma.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi eller annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Kunskaper om universitetets ekonomisystem Raindance eller erfarenhet av andra större ekonomisystem är ett krav. Vi vill att du har goda kunskaper i Office-paketet, främst Excel. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.

Erfarenhet av universitetets administrativa system, Raindance och Primula är meriterande liksom likartat arbete inom högskolesektorn eller offentlig förvaltning.

Det är viktigt att du har mycket god samarbetsförmåga, god servicekänsla, tar egna initiativ, arbetar lösningsinriktat och har en förmåga att prioritera bland frågor som uppstår. Du kan på ett pedagogiskt sätt kommunicera ekonomiska frågor. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Om anställningen

Anställningen är på deltid, 80 %, och är tidsbegränsad till 6 månader. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan!

Länk till annonsen på Stockholms universitets webbplats