Vi söker en utbildningsadministratör

Vill du jobba som utbildningsadministratör i en tvärvetenskaplig och internationellt framstående forskningsmiljö? Här på Institutionen för folkhälsovetenskap söker vi nu dig med ett stort intresse för utbildningsfrågor och som trivs med att ge god service. Vi erbjuder en dynamisk och inspirerande arbetsmiljö i fina nybyggda lokaler i Campus Albano, flextid och hemarbete upp till två dagar per vecka. Sista ansökningsdag är 25 augusti 2024.

Kvinna på kontor med pärm i handen.
Foto: Angel Nieto/Mostphotos

Utbildningsadministratörens roll är att se till att institutionens kurser administreras med både hög kvalité och god serviceanda. Du är en nyckelperson för både studenter och lärare. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är:

• administration i samband med antagning, registrering, tentamen och rapportering av studieresultat
  • att möta studenter och svara på frågor via besök, e-post och telefon
  • administrativt stöd till studierektorer och lärare
  • schemaläggning och bokning av lokaler
  • ansvara för utskick och tillgängliggöra information till studenter

En tvärvetenskaplig och internationellt framstående forskningsmiljö

Institutionen för folkhälsovetenskap är en institution vid Samhällsvetenskapliga fakulteten med omkring 70 anställda. Vi erbjuder en tvärvetenskaplig och internationellt framstående forskningsmiljö. Vid institutionen finns två centrumbildningar: Centrum för forskning om ojämlikhet i hälsa (CHESS) samt Centrum för socialvetenskaplig alkohol- och drogforskning (SoRAD). Vi bedriver även utbildning i folkhälsovetenskap på grundnivå, avancerad nivå och forskarnivå. Institutionen befinner sig i en utvecklingsfas särskilt gällande våra utbildningar.

Kontakt

Närmare information om anställningen lämnas av tf administrativ chef Tomas Wiksten, tfn 08-16 20 00, tomas.wiksten@su.se.

Mer information om tjänsten.

Varmt välkommen med din ansökan!