Catharina Nolin i DN om trädgården i konsten

Catharina Nolin, professor i konstvetenskap, intervjuas i Dagens Nyheter apropå att trädgården och växtlighet porträtteras i två stora utställningar i Stockholm.

Catharina Nolin
Catharina Nolin. Foto: Sören Andersson / Stockholms universitet

Catharina Nolin forskar på trädgårdshistoria och landskapsplanering under 1800- och 1900-talen, samt landskapsarkitekturens historiografi under samma period.

Den 9 mars deltar hon i den öppna föreläsningen På spaning efter trädgårdens hemligheter på Tranströmerbiblioteket arrangerad av Stockholms universitet.

Mer om evenemanget

Det blir en plats för kreativitet, där man kan utforska intresse för färg, form och växter

Catharina Nolin i DN om intresset i samhället för trädgård och odling

Artikeln på dn.se

Catharina Nolin är professor i konstvetenskap och ställföreträdande prefekt vid Institutionen för kultur och estetik. Hon undervisar i arkitekturhistoria, landskapsarkitektur och kulturarvsstudier.

Mer om Catharina Nolins forskning