Jakten på det autentiska – kärleken och skildringen av den

Carin Franzén, professor i litteraturvetenskap vid Stockholms universitet, deltar i ett samtal vid Kulturhuset Klarabiografen den 4 april.

Klarabiografen text på neonskylt
Foto: Matilda Rahm / Kulturhuset Stadsteatern

Samtalet arrangeras i samband med visningen av filmen The Swedish Theory of Love och är en del av seminarieserien ”Jakten på det autentiska” som undersöker det dokumentära autenticitetsbegreppet utifrån antologin med samma namn.

Förutom Carin Franzén deltar Emma Engdahl, professor i sociologi, Erik Gandini, filmregissör och professor i dokumentärfilm och Staffan Julén, filmregissör. Samtalet modereras av Marit Kapla.

Mer om evenemanget på Kulturhuset Stadsteaterns hemsida

Om Carin Franzén

Carin Franzén
Carin Franzén.

Carin Franzén är professor i litteraturvetenskap vid Institutionen för kultur och estetik. Hon intresserar sig bland annat för subjektivitetens historia i såväl äldre som senare perioders litteratur. Och forskar också inom fältet miljöorienterad humaniora.

Carin Franzén undervisar i litteraturvetenskap på grundutbildningens alla nivåer, och på forskarutbildningen.

Mer om Carin Franzéns forskning