Ny docent i konstvetenskap

Institutionen för kultur och estetik gratulerar Magdalena Holdar som har antagits som docent i konstvetenskap vid Stockholms universitet.

Magdalena Holdar är universitetslektor i konstvetenskap och curatoriella studier vid Institutionen för kultur och estetik. Hon har tidigare undervisat vid Södertörns högskola, KTH och Amherst College, MA, USA, samt varit gästlärare vid Konstfack.

Hennes forskningsområden innefattar performativ och konceptuell konst från 1960- och 70-talen. Inom ramen för sitt arbete inom det internationella masterprogrammet Curating Art bedriver hon också forskning om utställningspraktiker, huvudsakligen under 1900-talet.

Hennes senaste bok Fluxus as a Network of Friends, Strangers, and Things gavs ut i slutet av förra året.

Mer om Magdalena Holdars forskning