Nytt: Dansmuseet på Gröna kortet

Nu finns Gröna kortet för höstterminen 2023, ett rabattkort vid kulturinstitutioner runtom i Stockholm. Bara för studenter vid Institutionen för kultur och estetik. Nu med fri entré tisdag–fredag till Dansmuseet.

Som registrerad student vid Institutionen för kultur och estetik kan du varje termin kvittera ut ett Grönt kort som ger dig rabatterade erbjudanden till några av Stockholms kulturinstitutioner.

För att få kvittera ut ett grönt kort måste du först vara registrerad på en kurs hos oss innevarande termin. Kortet kan sedan hämtas på vår studentexpedition under besökstid.

Besökstider
Tisdagar kl. 14.00–16.00
Torsdagar kl. 09.30–11.30

När du hämtar ut ditt kort får du också en lista på de erbjudanden som gäller under terminen. Kom ihåg: Ta med dig giltig ID-handling!

Erbjudandena gäller alltid i mån av plats och mot uppvisande av grönt kort och giltig id-handling.

Dansmuseet jubilerar

Nytt för den här terminen är alltså att du med grönt kort går in utan kostnad till Dansmuseet tisdag–fredag. Dansmuseet är ett museum för dans och rörelse, med kostymer, masker och bildkonst. Det ligger på Drottninggatan 17. I år firar institutionen 70 år.

Läs mer om Dansmuseet på deras hemsida

Fler erbjudanden kan komma att läggas till under terminens gång, så släng ett öga på hemsidan, vår Facebooksida kulturochestetik, och på våra anslagstavlor då och då för att hålla dig uppdaterad.

Terminens samarbetsvänner