Sabrina Norlander Eliasson i podcasten Allt du velat veta

Sabrina Norlander Eliasson, professor i konstvetenskap vid Stockholms universitet, talar om renässansen i podcasten Allt du velat veta.

Allt du velat veta, som leds av Fritte Fritzson, är en populärvetenskaplig podcast. Ett ämne avhandlas på en knapp timme där en expert intervjuas.

Lyssna på avsnittet:

Om Sabrina Norlander Eliasson

Sabrina Norlander Eliasson är professor i konstvetenskap vid Institutionen för kultur och estetik. Hon forskar på tidigmodern konst, historiska samlingar och socioekonomisk konsthistoria med särskild fokus på 1700-talets Rom. Just nu leder Sabrina Norlander Eliasson forskningsprojektet Konst och vetenskap. Mobilitet och kulturell transfer under Frihetstiden.

Sabrina Norlander Eliasson ansvarar för och undervisar vid det internationella masterprogrammet i konstvetenskap: teknisk konstvetenskap och konstmuseet vid Institutionen för kultur och estetik. Hon handleder också studenter i uppsatsskrivning upp till forskarutbildningnivå.

Mer om forskningsprojektet

Mer om Sabrina Norlander Eliassons forskning