Fyra forskare i lingvistik beviljas ”time grants” från SUBIC

Fyra forskare från Institutionen för lingvistik, Stockholms universitet, beviljas tidsanslag från Stockholm University Brain Imaging Centre (SUBIC). Anslaget ger dem kostnadsfri tillgång till magnetkamera (MR) samt tekniskt stöd i labbet. Stort grattis!

SUBICs MR-kamera. Foto: Lena Katarina Johansson
Foto: Lena Katarina Johansson

Ansökan till SUBIC Time Grant har varit öppen under våren och nu tillkännages vilka forskare som beviljas anslag. Fyra forskare från Institutionen för lingvistik får genom anslaget konstnadsfri tillgång till magnetkamera (MR) och tekniskt stöd i labbet.

Fyra forskare beviljas anslag!

Forskarna som tilldelas tidsanslaget är

Petter Kallioinen

Ellen Marklund

Lisa Gustavsson

Iris-Corinna Schwarz

Projekttitel: ”Investigating fMRI equivalents of the sustained ERP response to repeated tone patterns”.

Instrument: Magnetkamera (MR)

Ny utlysning 2025

Nya tidsanslag kommer att utlysas under 2025. SUBIC uppmuntrar fler forskare från Stockholms universitet att ta denna möjlighet att prova nya metoder för sin forskning. Syftet med tidsanslagen är just att främja användningen av SUBIC:s infrastruktur bland forskare som normalt inte använder denna typ av utrustning.

Utrustning som går att ansöka om är bland annat magnetkamera (MR), röntgenmikroskop och electroencefalogram (EEG).