Erica Rinaldo har tilldelats årets Vingestipendium

2023 års Vingestipendium har tilldelats Erica Rinaldo, juriststudent vid Stockholms universitet, för sin examensuppsats "Förbudet mot försäkringsfrämmande verksamhet - En undersökning av tillåten verksamhet i ljuset av FRL:s riskspecifika reglering och stabilitets- samt aktsamhetsprincipen".

Foto: LightField / Mostphotos

Varje år premierar Vinge framstående examensarbeten vid juristutbildningarna i Uppsala, Lund, Stockholm och Göteborg genom att dela ut Vingestipendet. Stipendiet delas ut till den student som skrivit den bästa affärsjuridiska examensuppsatsen vid respektive universitet under året.

Erica Rinaldo har tilldelats Vinges uppsatspris för uppsatsen "Förbudet mot försäkringsfrämmande verksamhet - En undersökning av tillåten verksamhet i ljuset av FRL:s riskspecifika reglering och stabilitets- samt aktsamhetsprincipen". Handledare har varit Marcus Radetzki.

Stipendiesumman är på 19 000 kronor. De vinnande uppsatserna kommer att publiceras i skriften Affärsjuridiska uppsatser, som ges ut av Iustus Förlag.

Läs mer om Vingestipendiet