Forskare från Juridicum bland SSRN topp 3000

SSRN (Social Science Research Network) rankar regelbundet författare av vetenskapliga texter och placerar dem i en internationell topplista. Här finner vi inte mindre än fyra forskare från Juridiska institutionen vid Stockholms universitet.

Fasadbild på Södra huset, fotat från låg vinkel
Fasadbild över södra huset i Frescati, Stockholms universitet, där Juridicum är lokaliserat. Foto: Mostphotos

Social Science Research Network gör regelbundet “SSRN Top 3,000 Authors” - De listar 3000 av världens främsta författare inom olika discipliner baserat på vetenskapliga publiceringar med open access.

På listan för nätverkets främsta författare inom juridik finns nu följande forskare från Juridicum:

Om rankningen

För att bli rankad hos SSRN måste en författare ha minst ett allmänt tillgängligt vetenskapligt fulltextpapper registrerat hos nätverket, och det är endast data för dessa som används i rankingen. Artiklar som inte är med open acess eller har registrerats på en annan plats än SSRN beaktas inte i rankningen.

Författarna placeras i listan baserat på flera faktorer så som antal nya papers, antal nya nedladdningar, antal citeringar m.m. Att vara med på listan innebär således att man är en av de författare inom ämnet som når ut till flest antal läsare med sin forskning och har en hög vetenskaplig inverkan.

SSRN Top 3,000 Law Authors