Lediga jobb: Postdoktor i folkrätt vid SCGG

Juridiska institutionen vid Stockholms universitet utlyser en anställning som postdoktor i folkrätt vid Stockholm Center on Global Governance (SCGG). Arbetsuppgifterna omfattar forskning inom centrets forskningsområden samt undervisning och examination.

Juridiska institutionen är en av de största institutionerna vid Stockholms universitet med ca 200 anställda och ca 5500 studenter. Drygt etthundra lärare är på heltid engagerade för att undervisa eller bedriva den forskning som utbildningen vilar på och fakulteten har ett fyrtiotal professorer med olika rättsvetenskapliga inriktningar.

Stockholms centrum för globalt samarbete (Stockholm Center on Global Governance, SCGG) är ett internationellt tvärvetenskapligt centrum för forskning om globalt samarbete. Centret erbjuder internationellt ledande forskning om globalt samarbete inom samhällsvetenskap, humaniora och juridik. SCGG integrerar forskning, doktorandutbildning och samverkan med det omgivande samhället inom en gemensam ram. Det är norra Europas första centrum för studiet av globalt samarbete.

Som medarbetare hos oss blir du en del av en dynamisk miljö med forskning av högsta klass och med stark internationell prägel. Ta chansen och ansök senast den 15:e oktober 2024!

Läs mer och ansök