Nytt nummer av Europarättslig Tidskrift

Europarättslig Tidskrift är knuten till Juridiska fakulteten vid Stockholms universitet och har som ändamål att erbjuda en mötesplats för forskare och praktiskt verksamma jurister med intresse för Europarätt. Ordförande i styrelsen är professor Karin Åhman.

tjänstekoncessioner och avtal om lokalhyra, ett intressant beslut från patent- och marknadsdomstolen samt konkurrensrätt i relation till idrott. Därtill dokumenteras EU-rättsliga avgöranden av affärsjuridiskt intresse under perioden november - januari 2023/2024 och Europadomstolens domar under februari - april 2024.

Numret kan beställas från ERT:s hemsida:

www.ert.se

Om Europarättslig tidskrift

Europarättslig tidskrift (ERT) har utgivits sedan 1998 och är den första rent europarättsliga tidskriften i Sverige. Tidskriften utkommer fyra gånger per år och består av en samling av artiklar som aldrig tidigare har publicerats.