Nytt nummer av Nordisk socialrättslig tidskrift

Nordisk socialrättslig tidskrift (NST) ges ut sedan år 2010 och är knuten till Juridiska fakulteten vid Stockholms universitet. I tidskriften behandlas ämnen inom den nordiska socialrätten.

Foto (i bakgrunden): Ctacik/Mostphotos

Häfte nr 38.2024 av Nordisk socialrättslig tidskrift är en specialutgåva på temat medborgarskap, vilken inleds med artikeln "EU Citizens – Thirty Years On. An Introduction" av Anna-Sara Lind och Patricia Mindus. Därutöver innehåller numret åtta andra artiklar som på olika sätt behandlar frågan om transnationellt ansvar och mobilitet.

Tidskriftens alla artiklar publiceras open access på den digitala plattformen
Lawpub.

Se hela NST 38.2024

Om Nordisk socialrättslig tidskrift

Målsättningen med Nordisk socialrättslig tidskrift, NST, är att främja nordisk samverkan inom forskning, normgivning och tillämpning på det socialrättsliga området, men också att fördjupa kunskapen om och påverka nationell lagstiftning och tillämpning.

Huvudredaktör för NST är Pernilla Leviner, professor i offentlig rätt vid Stockholms universitet tillsammans med redaktörerna Thomas Erhag, professor i offentlig rätt, Göteborgs universitet samt Anna-Sara Lind, professor i offentlig rätt, Uppsala universitet. Redaktionssekreterare för tidskriften är jur.dr. Tim Holappa, Stockholms universitet.

www.nordisksocialrattslig.se/