Succé för Stockholms universitets studenter vid Anderson Center LL.M. Negotiation Competition

Juridiska institutionen vid Stockholms universitet är stolta att meddela att två av våra utbytesstudenter, Anton Lundgren Akbarzadeh och Jennifer Boyaci, tog hem vinsten i 2023 Anderson Center LL.M. Negotiation Competition vid University of Illinois College of Law.

Bild på vinnarna
Jennifer Boyaci och Anton Lundgren Akbarzadeh. Foto: University of Illinois College of Law

Anton Lundgren Akbarzadeh och Jennifer Boyacis seger vid 2023 års Anderson Center LL.M. Negotiation Competition är en ära både för Stockholms universitet och University of Illinois, som Juridicum har ett värdefullt partnerskap med i form av ett utbytesavtal. Den visar exempel på styrkan i vår gemensamma satsning på akademisk excellens och internationellt samarbete och vilken fantastisk erfarenhet det är för våra studenter att kunna studera utomlands en eller två terminer av sin studiegång.

Domarna i tävlingen hyllade Lundgren Akbarzadeh och Boyaci för deras förmåga att låta motståndarlaget initialt få igenom sina krav och sedan på ett samstämmigt sätt driva förhandlingarna vidare på andra områden. De förhandlade som en enad front och deras skickliga taktik imponerade på juryn.

Vi ser fram emot att fortsätta att främja denna framgångsrika relation och möjligheter för våra studenter att excelvera på den globala arenan! Vi riktar ett stort tack till alla inblandade, inklusive coacher och domare, för att ha välkomnat och underlättat våra studenters deltagande i tävlingen.

Om utbytesstudier

Möjligheten att studera utomlands finns för alla antagna studenter på juristprogrammet. Under en eller två terminer kan du få chansen att studera vid något av våra – över 100 – partneruniversitet runt om i världen.

Var du kan resa och vad som krävs för att till exempel kunna tillgodoräkna dig dina utbytesstudier som specialkurser kan du läsa mer om på vår hemsida.

Studera utomlands