Upptäck Juridik och fiktion – Sök via sen anmälan!

Vill du utforska gränslandet mellan juridik och skönlitteratur? Nu har du chansen att fördjupa dig i detta spännande ämne genom vår kurs Juridik och fiktion (15hp), som öppnar för sen anmälan den 15 december via antagning.se.

Foto bakifrån på en man med rock som går med pistol i handen
Kursen Juridik och fiktion uppmärksammar hur litteratur och film påverkar synen på rättvisa i samhället, och omvänt, hur rådande rättviseföreställningar, rättssystemets strukturer och aktörer kommer till uttryck i böcker och film. Foto: Anatoli Shunevich / Mostphotos

Att läsa fristående kurser passar särskilt bra för dig som vill prova på juridikstudier, spetsa dina kunskaper inom juridik eller fördjupa dig inom ett visst ämne. I den fristående kursen Juridik och fiktion, JU451F, så ligger fokus på att analysera juridiska grundproblem och motsättningar med utgångspunkt i skönlitteratur och filmer. Kursen kan även tillgodoräknas som en specialkurs inom juristprogrammet vid Stockholms universitet.

Läs mer om kursen här

Sen anmälan öppnar på fredag den 15 december.

Viktigt! För dig som redan visat intresse för kursen Juridik och fiktion med kurskoden JU450F

Du som har sökt till kursen Juridik och fiktion med kurskod JU450F behöver söka till kursen på nytt för att kunna säkra din plats. Detta då vi introducerar en ny kursplan med en ny kurskod (JU451F) som börjar gälla från och med vårterminen 2024.

Av förekommen anledning så behöver du med andra ord söka kursen Juridik och fiktion på nytt via antagning.se, via sen anmälan - men denna gång bör du söka kursen JU451F med tillfälleskoden SU-29039.

Välkommen med din anmälan!

antagning.se