Det kan uppstå olika problem med webbläsaren som i sin tur stör viktiga funktioner i redaktörsgränssnittet. Ett felmeddelande som kan visas är "Request Entity Too Large". En enkel procedur som ofta löser dessa problem är att:

  1. Kontrollera att rätt webbläsare används - Mozilla Firefox (för Polopoly 9). Om felet uppstått i rätt webbläsare, fortsätt med stegen nedan.
  2. Logga ut från redaktörsgränssnittet
  3. Rensa webbläsaren på de kakor/cookies som hör till redaktörsgränssnittet (exempelvis de som hör till adressen pp-prod-admin.it.su.se för produktionsmiljön)
  4. Starta om webbläsaren 
  5. Logga in på nytt

Kvarstår problemen kan det bero på en mängd andra orsaker, så som att datorn, webbläsaren eller andra program på datorn är defekta, felaktigt installerade eller av en för gammal version. Undersök, om möjligt, om felet är det samma på en annan dator och/eller med en annan webbläsare.