I höst kommer vi att göra en översyn av våra riktlinjer och anvisningar för webb. Det arbetet påbörjades redan i och med grupparbetet på Polopolyträffen i april, där vi fick in synpunkter kring terminologi, layout och obligatorisk information. Vi har nu gått igenom dessa och nedan hittar du en samlad lista över alla ändringar som har införts anvisningarna, de flesta härrör från grupparbetet på Polopolyträffen. Informationen i Popolymanualen har uppdaterats, se su.se/polopolymanual/struktur-funktioner/regler-och-riktlinjer.

Vad gäller utveckling av mallar och funktionalitet, kommer vi att påbörja detta när väl version 10 av Polopoly har lanserats. De synpunkter som kom in vid träffen har vi lagt in i vår s.k. förslagslåda.

Målgruppsmeny institutioner/centra/institut

Startsida tillägg:
”Ny student”, ”Våra medarbetare”, ”Våra forskare”, ”Besökare”, ”Allmänhet”
”New Student”, ”Our Staff”, ”Our Researchers”, ”Visitors”, ”Public”

Vänstermenyer institutioner/centra/institut

Utbildning, tillägg:
”Alla utbildningar” alt ”Våra utbildningar” alt ”Program och kurser” alt ”Program” alt ”Kurser”
”Anmälan & antagning”
”Application & Admission”

Forskning, tillägg:
”Våra forskare” alt ”Forskare”
”Our Researchers” alt ”Researchers”

Samverkan, tillägg:
”Allmänhet”
”Praktik”
”Public”
”Placement"

Om oss, tillägg:
Nuvarande ”Organisation” alt ”Kontakt” (obl.) blir tvådelat: ”Organisation” (ej obl.) och ”Kontakt” (obl.)
”Press, media och nyheter” alt uppdelat på ”Press” resp/eller ”Nyheter”

Internt, tillägg:
Innehåll i vänstermenyn fritt.