Universitetet är Sveriges 25:e mest attraktiva arbetsgivare bland unga

Stockholms universitet rankas som Sveriges 25:e mest attraktiva arbetsgivare 2024 bland studenter och nyexaminerade. Detta enligt undersökningen Young Professional Attraction Index från Academic Work och Kantar.

Södra huset, Frescatiområdet, Stockholms universitet
Foto: Ingmarie Andersson

För tionde året presenterar undersökningen Young Professional Attraction Index de 100 mest lockande arbetsgivarna för studenter och yrkesverksamma i början av sin karriär. Det är andra gången Stockholms universitet finns med på listan, nu på 25:e plats. Förra gången, år 2019, låg vi på 44:e plats.

På årets lista finns två andra lärosäten: Lunds universitet på 8:e plats och Karolinska institutet på 42:a. Toppar listan gör IKEA, Novo Nordisk och Google.

Bakom undersökningen står rekryterings- och bemanningsföretaget Academic Work och undersökningsföretaget Kantar.

Läs hela undersökningen