2 lediga doktorandtjänster i romanska språk– ansök senast 15 oktober!

Doktorandens avhandlingsarbete ska bedrivas inom ramen för de romanska språk inom vilka utbildning erbjuds: franska, italienska, portugisiska eller spanska (litteratur- eller språkvetenskap). Det går också att välja romanska språk allmän inriktning.

Romanska och klassiska institutionen tillhör Humanistiska fakulteten, har ca 70 anställda (lärare, forskare, doktorander, administratörer) och ett tusental studenter per läsår. Den huvudsakliga forskningen är litteraturforskning, romansk lingvistik samt andraspråks-, och flerspråkighetsforskning.

Som doktorand vid Humanistiska fakulteten har du möjlighet att delta i fakultetens forskarskola, vars kurser präglas av mångvetenskapliga och interdisciplinära samarbeten. Här finns chans att höja kvaliteten i utbildningen genom det utbyte som gemenskap med doktorander från andra ämnen och institutioner ger.

Behörighetskrav
För att bli antagen till forskarutbildning krävs grundläggande och särskild behörighet, som ska vara uppfylld senast sista ansökningsdag.
Sista ansökningsdag: 2024-10-15

Läs mer och ansök här