Stockholms universitet
Go to this page on our english site

Forskningsmetoder i reklam & PR

Kursen behandlar forskningsansatser, undersökningsmetoder, litteraturstudier, tillämpning av teorier och begrepp samt granskning av forskning inom huvudområdet reklam och PR.

Det övergripande syftet med kursen är att ge grundläggande insikter om forskning inom huvudområdet reklam och PR, dess metodologier och metoder, samt i tillämpningen av dess teorier och begrepp; och därigenom skapa en vetenskaplig grund för skrivandet av ett kandidatexamensarbete.

  • Kursupplägg

    Undervisning

    Undervisningen består av föreläsningar, seminarier och gruppövningar, samt en betydande andel självstudier.

    Undervisningsspråk är svenska och engelska.

    Undervisning sker på campus, kompletterad med digitala resurser i avsikt att generera högsta möjliga utbildningskvalitet.

    För mer detaljerad information hänvisas till kursens studieanvisning, som publiceras i lärplattformen i samband med kursstart.

    Examination

    Examinationen sker kontinuerligt genom kursens olika läraktiviteter. Examinationsmomenten är viktade i relation till tyngd och betydelse för kursens sammantagna examination. Studentens resultat från de olika examinationsmomenten summeras till en kurspoäng som översätts till ett slutbetyg.

  • Schema

    Schema finns tillgängligt senast en månad före kursstart. Vi rekommenderar inte utskrift av scheman då vissa ändringar kan ske. Vid kursstart meddelar utbildningsansvarig institution var du hittar ditt schema under utbildningen.
  • Kontakt

    Kurskoordinator: coursecoordinator@sbs.su.se
    Kursansvarig: Martin Johanson