Ögonstyrd dator

En möjlighet till lärande, lek och kommunikation för barn med omfattande funktionsnedsättning.

En artikel och ett bokkapitel, om ögonstyrning av dator  som hjälpmedel för barn med omfattande funktionsnedsättning, har doktorand Yu-Hsin Shieh och professor Helena Hemmingsson, båda Specialpedagogiska institutionen, Stockholms universitet, nyligen fått publicerade.

Läs artikeln "Increasing participation in computer activities using eye-gaze assistive technology for children with complex needs" och bokkapitlet "Impact of Using an Eye-Gaze Technology by a Young Adult with Severe Cerebral Palsy Without Speech", ett konferensbidrag från Joint International Conference on Digital Inclusion, Assistive Technology & Accessibility - ICCHP-AAATE 2022 i Lecco, Italien.

Dator