Lek viktigt för att utvecklas socialt och må bra
Ökad delaktighet och höjt engagemang hos barn som deltog i forskningsstudie.
Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, uppmärksammar på sin webbplats en studie där fyra forskare vid Specialpedagogiska institutionen, Stockholms universitet, granskar en intervention för lek och samspel som genomförts på förskolor.
![Barn som gungar](/polopoly_fs/1.649072!/image/image.jpg_gen/derivatives/landscape_690/image.jpg)
Bakom studien står doktorand Maria Glad, universitetslektor Eva Siljehag, professor Mara Westling Allodi och professor Sam Odom
Läs SPSM:s artikel om studien:
Forskningsutblick: Att stötta socialt leksamspel mellan barn med vuxenledd och kamratbaserad intervention– en fallstudie i fyra förskolor
Läs hela forskningsartikeln:
Supporting children’s social play with peer-based intervention and instruction in four inclusive Swedish preschools
Senast uppdaterad: 1 mars 2023
Sidansvarig: Specialpedagogiska institutionen