Specialpedagogikens dag 2022

Delaktighet och lärande under pandemin: specialpedagogiska utmaningar och lärdomar

Temat för Specialpedagogikens dag 2022:
"Delaktighet och lärande under pandemin - specialpedagogiska utmaningar och lärdomar".

Se hela konferensen ovan!

Se programmet för Specialpedagogikens dag 2022:
Specialpedagogikens dag 2022

På Specialpedagogikens dag presenterar en gång varje år Specialpedagogiska institutionens lärare, forskare och kollegor från andra lärosäten, i Sverige och internationellt, forskning.

Programmet innehåller bland annat Ingrid Pramling Samuelsson, professor, Göteborgs universitet, som talar om pandemins påverkan på förskolebarn, docent Lisa Thorell, Karolinska institutet, som föreläser om effekterna av distansundervisning i sju europeiska länder och universitetslektor Ellen Nesset Mælan, Inland Norway University of Applied Sciences, som berättar om norska studenters erfarenheter av hemundervisning.

Specialpedagogikens dag både teckenspråks- och skrivtolkas.

På denna sida