Högre seminarium i dramapedagogik

Drama in the compulsory school system in Sweden - A genealogical analysis.

Susanne Rosén, Högskolan Dalarna, lägger fram en texten: "Drama in the compulsory school system in Sweden - A genealogical analysis".

Från form till innehåll - Högre nationellt seminarium i dramapedagogik

Anneli Einarsson, doktorand vid Malmö Högskola, presenterar texten Från form till innehåll - Diskursanalys av lärares och dramapedagogers processer i ett dramaprojekt.

From words to action - HT14

Anneli Einarsson, adjunkt vid Malmö högskola och doktorand vid Chester University lägger fram sin text From words to action. Sofia Balic, projektledare SMOK och doktorand vid Chester University presenterar Historiska perspektiv på skolan och den professionella konsten.

Symbolspråklig danning og/eller profesjonsopplaering - HT14

Professor Bjørn Rasmussen, från NTNU i Trondheim, håller i seminariet: Symbolspråklig danning og/eller profesjonsopplaering. Striden om kunstfagdidaktikken og dramapedagogikkens posisjon og funksjon i det norske utdanningssystemet.

Foto: Eva Dalin

Postadress

Stockholms universitet, Centrum för de humanistiska ämnenas didaktik, 106 91 Stockholm

Besöksadress

• Personalen inom ämnesdidaktik - samhällsorienternade ämnen: Universitetsvägen 10E, plan 6
  • Personalen inom ämnesdidaktik - estetiska lärprocesser: Svante Arrhenius väg 19, Vita paviljongen
  • Studievägledning och studentexpedition: Universitetsvägen 10E, Hus E, våning 6,  Södra huset

Hitta till oss

I personalkatalogen SUKAT hittar du kontaktuppgifter och besöksadresser till vår personal.

Telefon (växel): 08-16 20 00

T-banestation: Universitetet

Roslagsbanan: Universitetet

Buss: Bussarna 50, 540, 608 samt 670.

Kartor för universitetsområdena