• Mahmood Arai forskning (tillsammans med Peter Skogman Thoursie) om inkomsteffekterna av namnbyte har uppmärksammats av franska Le Monde.
  • Eskil Wadensjö har blivit intervjuad i Baltic Worlds om arbetsmigration från öst till väst. Baltic World ges ut av CBEES (Centre for Baltic and East European Studies) vid Södertörns Högskola och fokuserar på forskning i Östersjöområdet. För att få ett exemplar av det senaste nummret, skicka ett e-mail till cbees@sh.se.
  • Jenny Kallstenius blev intervjuad 12 mars 2009 av Stina Dahlén (Svenskt näringsliv) om frågan om segregation, valfrihet och skolsegregation.
  • Jenny Kallstenius var intervjuad 16 mars 2009 av Staffan Wolters (Uppsala Nya Tidning) om segregation, valfrihet och skolsegregation
  • Eskil Wadensjö har blivit intervjuad i tidningen "Arbetsmarknaden" om hur lågkonjunkturen påverkar möjligheterna för utrikes födda att få arbete. "Integration svårare i dåliga tider"
  • Mahmood Arais forskning om namnbyte (tillsammans med Peter Skogman Thoursie) uppmärksammas i press release från Chicago Journals. Forskningen publicerades nyligen i Journal of Labor Economics.