• Tove Pettersson har blivit intervjuad i tidskriften Mana nr ¾ 2011 om invandrares diskriminering i rättsväsendet.
  • Per Lundborg intervjuades i Aftonbladet den 19 december om Regeringens sajt där myter om invandring ska spräckas.
  • Eskil wadensjö blev intervjuad i SR måndagen den 5 december 2011.
  • I senaste numret den populärvetenskapliga tidsskriften Invandrare & Minoriteter med temat arbetsmarknaden medverkar flera av SULCIS forskare. Julia Boguslaw har skrivit en artikel tillsammans med Eskil Wadensjö om invandrad arbetskraft. Charlotta Hedberg och Karen Haandrikman har skrivit en artikel om mångfaldens utmaningar på landbygden. Pernilla Andersson Joona medverkar med en artikel om utrikes födda som jobbar i den etniska ekonomin och Lena Schröder har skrivit en artikel om hur det går för ungdomar vars föräldrar är födda utomlands.
  • Shahram Khosravi har blivit intervjuad i The Browser.
  • Carl le Grand berättar om levandsnivåundersökningen av utrikesfödda och deras barn (LNU-UFB) i Källa:SCB, nummer 2:2011.
  • Jerzy Sarnecki och Ryszard Szulkin publicerade en artikel i Aftonbladet den 22 mars 2011. Artikeln sammafattar resultaten från studien "Crime as a Price of Inequality? The Delinquency Gap between Children of Immigrants and Children of Native Swedes".
  • Martin Hällsten har blivit intervjuad i (nät)tidningen Expo om brottslighet, födelseland och social bakgrund, 18 mars 2011.
  • Shahram Khosravi medverkade i Utbildningsradions program "På gränsen" den 2 mars 2011.
  • Eskil Wadensjö har blivit interrvjuad om internationell migration i "Utsikt världen", nr 1, 2011.
  • Per Lundborg har blivit intervjuad i brasilianska Correio Braziliense, 3 februari 2011, om svensk integration.
  • Per Lundborg har blivit intervjuad för Journalisthögskolans radio om diskriminering och invandrade akademikers problem på arbetsmarknaden, 4 februari 2011.