Louise Gaunt: Kan barn begripa bebyggelse? Om närmiljöns betydelse för barns kunskapsuppbyggnad
Annika von Schéele: Daghem. Trendigt och beständigt
Pia Björklid: Ett utvecklingsekologiskt synsätt på barn-miljö-samspel
Lars Ågren: Barnen i staden
Ann Skantze: Elevaspekter på skolmiljö
Arne Modig: Förbättring av barns och ungdomars miljö – det önskade eller det önskvärda?
Gunnar Sillén: Modellbygge som väg till kunskap
Ingrid Appelbom Karsten: Barnens deltagande i bevarandet av närområdets identitet – ett ungerskt experiment
Charlotte Hanner: Miljö- och barnlitteratur – vägar att hitta rätt. Informationssökning online
Beställning: Skriften kostar 50 kronor inklusive moms, porto tillkommer. Beställ genom att maila cbk@barnkultur.su.se och ange vilken/vilka skrifter du vill beställa samt uppgift om leveransadress.