Nyhetsbrev

Nyhetsbrev om Aktuell högskolepedagogisk forskning

Nyhetsbrev som på ett lättillgängligt sätt delar ny forskning om undervisning och lärande med dig som undervisar vid Stockholms universitet. Redaktionen som består av universitetslärare vid fem olika institutioner väljer ut, sammanställer och publicerar kortare sammanfattningar av relevanta artiklar ur högskolepedagogiska och ämnesdidaktiska tidskrifter.

Vår ambition är att ny kunskap ska leda till nya insikter och inspiration för dig att ta med i din undervisning.

Vi skickar ut nyhetsbrevet sju gånger året under vår- och hösttermin. För att få vårt nästa utskick fyll i din e-postadress.

 

E-postadress

Du kan när som helst avsluta din prenumeration genom att klicka på länken ”avprenumerera” längst ner i nyhetsbrevet.
 

2023

Aktuell högskolepedagogisk forskning nr 7

Aktuell högskolepedagogisk forskning nr 6

Aktuell högskolepedagogisk forskning nr 5

Aktuell högskolepedagogisk forskning nr 4
Aktuell högskolepedagogisk forskning nr 3
Aktuell högskolepedagogisk forskning nr 2
Aktuell högskolepedagogisk forskning nr 1
 

2022

Aktuell högskolepedagogisk forskning nr 7

Aktuell högskolepedagogisk forskning nr 6

Aktuell högskolepedagogisk forskning nr 5

Aktuell högskolepedagogisk forskning nr 4

Aktuell högskolepedagogisk forskning nr 3

Aktuell högskolepedagogisk forskning nr 2

Aktuell högskolepedagogisk forskning nr 1

 

2021

Aktuell högskolepedagogisk forskning — november (nr 8)

Aktuell högskolepedagogisk forskning — oktober (nr 7)

Aktuell högskolepedagogisk forskning — september (nr 6)

Aktuell högskolepedagogisk forskning — maj (nr 5)

Aktuell högskolepedagogisk forskning — april (nr 4)

Aktuell högskolepedagogisk forskning — mars (nr 3)

Aktuell högskolepedagogisk forskning — februari (nr 2)

Aktuell högskolepedagogisk forskning — januari (nr 1)
 

2020

Aktuell högskolepedagogisk forskning — december (nr 9)

Aktuell högskolepedagogisk forskning — november (nr 8)

Aktuell högskolepedagogisk forskning ─ oktober (nr 7)

Aktuell högskolepedagogisk forskning ─ september (nr 6)

Aktuell högskolepedagogisk forskning — maj 2020 (nr 5)

Aktuell högskolepedagogisk forskning — april 2020 (nr 4)

Aktuell högskolepedagogisk forskning mars 2020 (nr 3)

Aktuell högskolepedagogisk forskning — februari 2020 (nr 2)

Aktuell högskolepedagogisk forskning — januari 2020 (nr 1)

2019

Aktuell högskolepedagogisk forskning ─ december 2019 (nr 9)

Aktuell högskolepedagogisk forskning — november 2019 (nr 8)

Aktuell högskolepedagogisk forskning — oktober 2019 (nr 7)

Aktuell högskolepedagogisk forskning —  september 2019 (nr 6)

Aktuell högskolepedagogisk forskning   maj/juni 2019 (nr 5)

Aktuell högskolepedagogisk forskning  april 2019 (nr 4)

Aktuell högskolepedagogisk forskning — mars 2019 (nr 3)

Aktuell högskolepedagogisk forskning februari 2019 (nr 2)

Aktuell högskolepedagogisk forskning januari 2019 (nr 1)

2018

Aktuell högskolepedagogisk forskning — december 2018 (nr 8)

Aktuell högskolpedagogisk forskning — november 2018 (nr 7)

Aktuell högskolepedagogisk forskning  oktober 2018 (nr 6)

Aktuell högskolepedagogisk forskning  september 2018 (nr 5)

Aktuell högskolepedagogisk forskning maj 2018 (nr 4)

Aktuell högskolepedagogisk forskning  april 2018 (nr 3)

Aktuell högskolepedagogisk forskning mars 2018 (nr 2)

Aktuell högskolepedagogisk forskning  februari 2018 (nr 1)

2017

Aktuell högskolepedagogisk forskning — oktober 2017 (nr 1)

Aktuell högskolepedagogisk forskning  december 2017 (nr 2)

 

E-post: red.ceul@su.se

I redaktionen: John Airey, Institutionen för ämnesdidaktik, Klara Bolander Laksov, Centrum för universitetslärarutbildning, Mikael A Carlsson, Zoologiska institutionen, Annika Forslund, Centrum för universitetslärarutbildning, Annika Johansson, Institutionen för slaviska och baltiska språk, finska, nederländska och tyska, Maria Wendt, Institutionen för ekonomisk historia och internationella relationer, Kristina Jerner Widestedt, Institutionen för mediestudier.