Information till antagna på kurs- och programsidor

Informationen till antagna ges i form av en utfällbar artikelpuff som ger kompletterande information till det som redan finns på den aktuella kurs- eller programsidan.

Puffen börjar visas i anslutning till det första antagningsbeskedet. 

Informationen är tänkt att kompletteras med ett mejlutskick i anslutning till kursstart. I meddelanden från antagningen hänvisas till informationen på kurs- och programsidor.

 

Texten som visas är uppdelad i två delar:

  • allmän information som hanteras av Studentavdelningen (orange)
  • specifik information från institutionen för kurser respektive program (blå)

Artikeln publiceras automatiskt på svenska kurs- och programsidor i anslutning till det första antagningsbeskedet om du kopplar artikeln till kommande termin. Om du inte har kopplat artikeln till rätt termin, visas ett meddelande om att information snart kommer att läggas in. Du kan när som helst redigera artikeln.

Du kan välja att visa informationen på svenska, engelska eller på bägge språken. Det gör du på kurs- eller programsidan i Polopoly. Som default visas informationen på den svenska kurs- eller programsidan. Inför antagningsomgången för HT2020 ställdes det in så, att de kurser/program som var aktiva för internationella studenter HT2020 visades på engelska sidor.

Se hur det ser ut på svenska kurs- och programsidor

Se hur det ser ut på engelska kurs- och programsidor

Mall för e-postutskick

 

1. Det finns 2 artiklar på svenska respektive engelska, en för kurser och en för program. Dessa uppdateras inför varje antagning (du skapar alltså inga nya artiklar).

2. Svenska: Klicka dig in i strukturen i navigationsträdet via grå pilen: Institutioner >  Institutionsnamn (nod) > Institutionsnamn svenska > Utbildning, fliken Resurser
Engelska: Klicka dig in i strukturen i navigationsträdet via grå pilen: Institutioner >  Institutionsnamn (nod) > Institutionsnamn engelska > Education, fliken Resurser

3. Öppna artikeln för kurs eller program, svenska eller engelska. Artikeln använder en enklare artikelmall med begränsad formatering, för att förenkla läsningen i puffen.

4. Lägg in texten. Informationen från institutionen bör innehålla rubrikerna nedan. Tanken är att informationen här kompletteras med att mejlutskick görs till antagna, t.ex. i samband med andra urvalet (för internationell antagningsomgång sker ofta flera utskick). 

Kurser Program
  • Ev. upprop
  • Registrering
  • Lärplattform
  • Introduktionsdagar (mer info i mejlutskick)
  • Undervisning under våren/hösten XXXX
  • Villkor för antagning
  • Reservantagning
  • Ev. länk till mer information och kontakt på institutionens webbplats 
  • Ev. upprop
  • Registrering
  • Första kursen inom programmet
  • Lärplattform
  • Introduktionsdagar (mer info i mejlutskick)
  • Undervisning under våren/hösten XXXX
  • Villkor för antagning
  • Reservantagning
  • Ev. länk till mer information och kontakt på institutionens webbplats 
  • Ev. roll-call
  • Registration
  • Learning platform
  • Introductions (mer info i mejlutskick)
  • Education during spring/autumn XXXX
  • Villkor för antagning – annat?
  • Ev. länk till mer information och kontakt på institutionens webbplats
  • Ev. roll-call
  • Registration
  • First course within the programme
  • Learning platform
  • Introductions (mer info i mejlutskick)
  • Education during spring/autumn XXXX
  • Villkor för antagning – annat?
  • Ev. länk till mer information och kontakt på institutionens webbplats


5. Lägg in eventuell bild eller video.

6. Ändra till kommande termin. Om inte kommande termin är vald, kommer en defaulttext att visas istället.*

7. Klicka på Spara. Artikeln kommer nu att visas när artikelpuffen publiceras i samband med första antagningsbeskedet för kommande termin.

8. Du kan när som helst gå in och ändra i texten. Observera dock att du inte ska ändra texten inför nästa termin förrän informationspuffen släcks på kurs- och programsidor. Det sker sista dag som sen anmälan för innevarande termin är öppen. (Detta kan komma att ändras fr.o.m. VT2022.)

OBSERVERA att du inte ska avpublicera, dela eller länka direkt till dessa artiklar! Den funktionaliteten ska inte användas för antagningsartiklar. Artiklarna visas när den allmänna artikeln är publicerad. 

OBSERVERA också att det är till respektive kurs- och programsida som antagna studnter hänvisas för information inför kurs- och programstart.

 

*

Nedan text visas om terminen som är inställd i institutionens artikel inte överensstämmer med terminen som står i aktuell puffrubrik.

INFORMATION FRÅN INSTITUTIONEN
Information om upprop, registrering, lärplattform m.m. hittar du på den här sidan inom kort. 

 

I nuläget ligger informationspuffen för vår- respektive hösttermin kvar några veckor efter terminsstart.

För information till antagna på sommarkurser rekommenderas att den informationen istället skapas med en separat enkel artikel (blå, utfällbar) och med motsvarande relevant innehåll. Rubriken ska vara ”Information till antagna på sommarkursen 2022” resp. ”Information for admitted students summer 2022”. En enkel artikel kan skapas antingen direkt på kurssidan eller under utbildningsingången på din webbplats, om du vill använda samma artikel på flera kurssidor och/eller vill ha en bättre överblick och kontroll över dessa artiklar.

Läs mer om hur du skapar, redigerar och klistrar in enkel artikel

På denna sida