Ny e-postlista för evenemang om genusforskning

GenuslistanSU är en e-postlista för forskare och doktorander med genusinriktning knutna till Stockholms universitet.

Syftet med listan är att enkelt kunna dela information om olika genusevenemang. Det kan handla om disputationer, forskarkurser, bokreleaser, seminarier, workshops eller forskarsamtal som äger rum på SU eller på bibliotek, studieförbund, museer eller ordnas av andra högskolor/universitet i Stockholmsområdet.

Foto: Tumisu / Pixabay

Du ansluter dig till listan som enskild forskare/doktorand. Anslutning kräver att du har ett SUKAT-konto och ett intresse för genus/genusforskning. Listan administreras av Genusakademin men modereras inte. Det betyder att listans medlemmar själva ansvarar för den information de skickar ut. Information skickas på svenska eller engelska.

Anmäl dig via denna länk (anmälan i två steg)