Resor
Rutiner för resor vid ERG och SU.
![Foto: Public Co / Pixabay](/polopoly_fs/1.553583!/image/image.jpg_gen/derivatives/widescreen_690/image.jpg)
Medarbetare och studenter ska alltid noggrant utvärdera behovet av en resa i tjänsten eller som utgör en del av utbildningen. För att minimera påverkan på klimat och miljö ska resor så långt som möjligt ersättas med digitala mötesformer. Detta gäller även i de fall då uppdraget bekostas eller tillhandahålls av externa parter.
Det är inte tillåtet att flyga till ett möte eller en aktivitet som pågår mindre än en arbetsdag om digital medverkan kan erbjudas.
Mer information om Stockholms Universitets resepolicy
Avtalad resebyrå vid Stockholms universitet är Amex GBT.
Inför varje resa ska anställda på ERG fylla i en reseorder. Syftet med reseordern är att förbättra underlaget inför revision, få en översikt över våra kostnader samt underlätta bokningar av resor och fakturahantering på institutionen.
Reseordern ska vara e-signerad av prefekt eller av projektledare (i det fall resan är finansierad av externa medel). E-signerad blankett mailas sedan till order@erg.su.se. Blanketten behövs som underlag vid betalning av fakturan och vid redovisning av eventuella utlägg i Primula.
Information om e-signaturtjänsten
För externa gäster ska ifylld och e-signerad reseorder mailas till order@erg.su.se. Därefter bokas resan av order. Detaljerad rutin finns bifogad längre ner på denna sida tillsammans med blanketter för både anställda på ERG och inbjudna gäster.
För att komma åt din profil loggar du in med ditt universitetskonto via Amex GBT.
Information och instruktioner om hur du går tillväga för att boka resor
Vid frågor, kontakta order@erg.su.se.
Reseorder
Rutiner för hantering av reseorder (72 Kb)
Reseorder för anställda vid ERG (113 Kb)
Reseorder för inbjudna gäster till ERG (97 Kb)
Anvisningar till ansökan om bidrag för konferensresor vid ERG
Senast uppdaterad: 23 april 2024
Sidansvarig: Institutionen för etnologi, religionshistoria och genusvetenskap