Teknikstödd språkinlärning och språkundervisning
I den här kursen fördjupar och problematiserar vi aktuella frågor inom forskningsområdet teknikstödd språkinlärning och språkundervisning. Kursen ingår i masterprogrammet i språkvetenskap men du kan också läsa den fristående.
Kursen behandlar bland annat områden som spel och spelifiering, korpusanvändning, teknikstödd språkbedömning, flipped classroom-metoder samt digitala resurser för språkinlärning. Du får diskutera forskningens tillämpning i undervisningspraktiker och fördjupa dig i möjligheterna och begränsningarna kring olika digitala verktyg och digitalt material.
Du kan läsa kursen fristående, eller som en del i följande masterprogram:
Masterprogram i språkvetenskap med inriktning mot språkdidaktik, 120 hp
-
Kursupplägg
Kursen ges helt på distans utan några campusträffar.
För att kunna delta i föreläsningar och seminarier behöver du därför installera e-mötestjänsten Zoom på din dator eller mobil:
Kom igång med e-mötestjänsten Zoom
Råd till dig som pluggar hemma
När kursen startat används Stockholms universitets nätbaserade lärplattform Athena för kursinformation, kursuppgifter och inlämningar.
Undervisning
Undervisningen sker digitalt i form av seminarier. Kursen ges på engelska och det är obligatorisk närvaro för samtliga schemalagda aktiviteter.
Examination
Kursen examineras genom muntliga redovisningar och skriftliga inlämningsuppgifter.
Betygskriterier US541F gäller från HT 2021 (416 Kb)
Examinator
-
Schema
Schema finns tillgängligt senast en månad före kursstart. Vi rekommenderar inte utskrift av scheman då vissa ändringar kan ske. Vid kursstart meddelar utbildningsansvarig institution var du hittar ditt schema under utbildningen. -
Kurslitteratur
Observera att kurslitteraturen kan ändras fram till två månader före kursstart. -
Kontakt
Kursansvarig lärare
Mara Haslam, mara.haslam@su.seStudievägledning
studievagledning.did@su.seUtbildningsadministration
kursadmin.did@su.se