Högre nationellt seminarium för religions- och etikundervisningens didaktik

7. Tidigare seminarieserier
  8. Högre nationellt seminarium för religions- och etikundervisningens didaktik

Högre nationellt seminarium för religions- och etikundervisningens didaktik

Flera av institutionens lärare deltar i ett högre nationellt seminarium för religions- och etikundervisningens didaktik. Vid seminariet bearbetas kunskapsområdets olika aspekter med betoning på teori- och metodutveckling.
Doktorander och seniora forskare välkomnas att lägga fram arbetsmaterial eller färdiga texter. Även masteruppsatser och motsvarande kan presenteras vid seminariet.

Seminariet alternerar mellan olika lärosäten. Planerna är att samla seminariet två gånger per termin.

Information om seminarieverksamheten ges av Maria Olson på e-post: maria.olson@cehum.su.se

Foto: Eva Dalin

Postadress

Stockholms universitet, Centrum för de humanistiska ämnenas didaktik, 106 91 Stockholm

Besöksadress

• Personalen inom ämnesdidaktik - samhällsorienternade ämnen: Universitetsvägen 10E, plan 6
  • Personalen inom ämnesdidaktik - estetiska lärprocesser: Svante Arrhenius väg 19, Vita paviljongen
  • Studievägledning och studentexpedition: Universitetsvägen 10E, Hus E, våning 6,  Södra huset

Hitta till oss

I personalkatalogen SUKAT hittar du kontaktuppgifter och besöksadresser till vår personal.

Telefon (växel): 08-16 20 00

T-banestation: Universitetet

Roslagsbanan: Universitetet

Buss: Bussarna 50, 540, 608 samt 670.

Kartor för universitetsområdena