Gunn Nyberg närmar sig slutet av sina doktorandstudier. Under seminariet diskuterar hon sitt avhandlingsmanus ”Att utveckla allsidiga rörelseförmågor …” – men vilka förmågor? med två granskare. Dessa är professor Lars Mouwitz, Linnéuniversitetet, och professor Geir Skeie, Stockholms universitet.

Avhandlingen kommer att läggas fram i form av en sammanläggningsavhandling bestående av fyra artiklar och en sammanfattande text, så kallad ”kappa”. Samtalet vid slutseminariet kommer främst att handla om kappan och om relationen mellan avhandlingens fyra artiklar och avhandlingens övergripande forskningsfråga.

Seminariet äger rum på Stockholms universitet i Vita paviljongen i Frascati Backe. Rummet heter 410 och ligger vid ingång 19F.

Kontakta Gunn Nyberg (gunn.nyberg@cehum.su.se) för att få textunderlag.