CeHum-seminarier HT12

CeHum-seminarier höstterminen 2012

Under höstterminen 2012 hölls följade seminarier.

CeHum-seminarium: Julbroderiet: Rätt bild men i fel form?

Onsdag 12 september, kl 13.15.15.00 i CeHums konferensrum 123, nedre plan i Paviljongen, Södra huset, mellan Hus C och D. Anne Lidén, lektor och forskare vid CeHum presenterar text kring Korsstygnsbroderiet med kvinnomärket.

CeHum-seminarium: Att kunna tillverka ett symboliskt uttryck

Onsdag 10 oktober, kl 13.15-15.00 i CeHums konferensrum 123, nedre plan i Paviljongen, Södra huset, mellan Hus C och D. Jenny Frohagen, slöjdlärare och doktorand vid CeHum presenterar utkast till artikeln The Knowing of Making Symbolic Expressions in Artefacts.

CeHum-seminarium: Ungas förhandlingar av estetiska ideal - unga och smak

Onsdag 24 okt kl 15.15-16.30 i CeHums konferensrum 123, nedre plan i Paviljongen, Södra huset, mellan Hus C och D. Maria Eriksson, doktorand vid CeHum, lägger fram sitt första avhandlings pm.

CeHum-seminarium: Att producera hälsa och kön:

Onsdag 7 november, kl 13.15-15.00 i CeHums konferensrum 123, nedre plan i Paviljongen, Södra huset, mellan Hus C och D. Karin Gunnarsson, doktorand vid CeHum, lägger fram ett första utkast till analyskapitel i sin avhandling.

CeHum-seminarium: Att undersöka och beskriva kunnande genom learning study

Onsdag 7 nov kl 15.15-17.00. Professor Ingrid Carlgren samt Pernilla Ahlstrand, Gunn Nyberg och Eva Björkholm, doktorander vid CeHum presenterar en text som problematiserar kunnande i ett learning-study-perspektiv.

CeHum-seminarium: Ämnesdidaktik

OBS: Tisdagen den 20 november finns möjligheten att diskutera vad ämnesdidaktik är, kan och bör vara. Kl 10-12 och 13-15, sal U28 (Geovetenskapens hus).

CeHum-seminarium: "Historia som bruk och missbruk-"

"- en learning study om hur elever förstår historiebruk". Onsdag 5 december kl 13.15-15.00, CeHums konferensrum 123, nedre plan i Paviljongen, Södra huset, mellan Hus C och D. Patrik Johansson, doktorand vid CeHum, presenterar text kring hur elevers förstår historiebruk.

Foto: Eva Dalin

Postadress

Stockholms universitet, Centrum för de humanistiska ämnenas didaktik, 106 91 Stockholm

Besöksadress

• Personalen inom ämnesdidaktik - samhällsorienternade ämnen: Universitetsvägen 10E, plan 6
  • Personalen inom ämnesdidaktik - estetiska lärprocesser: Svante Arrhenius väg 19, Vita paviljongen
  • Studievägledning och studentexpedition: Universitetsvägen 10E, Hus E, våning 6,  Södra huset

Hitta till oss

I personalkatalogen SUKAT hittar du kontaktuppgifter och besöksadresser till vår personal.

Telefon (växel): 08-16 20 00

T-banestation: Universitetet

Roslagsbanan: Universitetet

Buss: Bussarna 50, 540, 608 samt 670.

Kartor för universitetsområdena