CeHum-seminarier VT14

CeHum-seminarium 22 januari

Ketil Thorgersen lägger fram texten: Implications of expectations in music education. Vita Paviljongen, Frescati backe.

CeHum-seminarium 22 februari: Att möta det förflutna i de historiska källorna

Patrik Johansson presenterar text. Konferensrummet, Paviljongen CD.

CeHum-seminarium, 19 februari: Religion och vetenskap i gymnasieskolan

Björn Falkevall och Lars Naeslund presenterar texten. Konferensrummet, Paviljongen CD

CeHum-seminarium 5 mars: Maria Wassrin

Maria Wassrin, doktorand i ämnesdidaktik med inriktning mot estetiska och praktiska kunskapstraditioner, lägger fram sin avhandlingsplan.

CeHum-seminarium 5 mars: Att kunna lyssna med kroppen

Pernilla Ahlstrand, 90%-seminarium. Avhandlingens preliminära titel: "Att kunna lyssna med kroppen". En studie av gestaltande förmåga inom gymnasieskolans estetiska program. Konferensrummet, Vita paviljongen, Frescati backe.

CeHum-seminarium: 19 mars

Kajsa Ohrlander presenterar text. Konferensrummet, Vita paviljongen, Frescati backe.

CeHum-seminarium, 2 april

Cecilia Eskilsson presenterar text. Konferensrummet, Paviljongen CD

Foto: Eva Dalin

Postadress

Stockholms universitet, Centrum för de humanistiska ämnenas didaktik, 106 91 Stockholm

Besöksadress

• Personalen inom ämnesdidaktik - samhällsorienternade ämnen: Universitetsvägen 10E, plan 6
  • Personalen inom ämnesdidaktik - estetiska lärprocesser: Svante Arrhenius väg 19, Vita paviljongen
  • Studievägledning och studentexpedition: Universitetsvägen 10E, Hus E, våning 6,  Södra huset

Hitta till oss

I personalkatalogen SUKAT hittar du kontaktuppgifter och besöksadresser till vår personal.

Telefon (växel): 08-16 20 00

T-banestation: Universitetet

Roslagsbanan: Universitetet

Buss: Bussarna 50, 540, 608 samt 670.

Kartor för universitetsområdena